Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Commercieel en creatief schrijven : een praktische handleiding voor wervende teksten
Author:
ISBN: 9789058714350 Year: 2011 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel commerciële schrijvers kunnen heel goed een nette brief of andere zakelijke tekst schrijven. Maar wanneer ze hun (interne) klanten moeten overtuigen en in actie laten komen, verstijven hun vingers op het toetsenbord! 'Ik ben niet creatief genoeg' is vaak het excuus.Maar het schrijven van een e-zine, advertentie of persbericht hoeft niet moeilijker te zijn dan het bedenken van een andere zakelijke tekst. Een beetje creativiteit is al genoeg. En creatief zijn kun je leren, let maar eens op. Wat is het verschil tussen 'Wij leveren onze tuinartikelen uit voorraad, inclusief montagevoorschrift' en: 'U kunt vandaag nog genieten van uw nieuwe tuintafel. Met het eenvoudige montagevoorschrift zet u hem zo in elkaar'. Voel je het verschil? Met korte en beeldende zinnen wek je je tekst tot leven. Naast duidelijke voorbeelden als deze, maken een stappenplan voor het schrijfproces, formuleertips en veel praktische aanwijzingen Commercieel en creatief schrijven een echt hoe-doe-ik-hetboek. Uiteraard ondersteund met theorie over bijvoorbeeld creatieve technieken. Kortom, het is het ideale creatieve schrijfboek, niet alleen voor tekstschrijvers, maar ook voor opdrachtgevers of redacteuren van wervende teksten!Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Schrijven met effect : stijlcursus doeltreffend formuleren
Author:
ISBN: 9789046901854 9046901858 Year: 2010 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met deze cursus leer je zo te schrijven dat je teksten het gewenste effect hebben op de lezer. Stapsgewijs ontwikkel je vaardigheid in helder, kernachtig en levendig schrijven. Ook biedt het boek je praktische adviezen voor een handige schrijfaanpak, zodat je voortaan met meer plezier en gemak een schrijfklus afrondt. Het cursusboek bevat elf hoofdstukken, die alle dezelfde opbouw hebben: kleine stukjes theorie afgewisseld met voorbeelden en oefeningen. Door het uitgebreide oefenmateriaal kun je je de stof snel eigen maken. Schrijven met effect is bedoeld voor iedereen die geregeld zakelijke teksten schrijft. Dat zullen zowel mensen zijn die vanwege hun functie veel moeten schrijven, als hbo- en universitaire studenten. De cursus is ook geschikt voor zelfstudie.


Book
De kunst van het speechen : helder schrijven en overtuigend spreken
Author:
ISBN: 9789077881408 Year: 2008 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Waar ga je over spreken en voor wie? 2. Ingrediënten voor een succesvolle speech3. Schrijven en schrappen4. Hoe ga je spreken?5. Ten slotte6. Bekende sprekers7. Checklists


Book
Met woorden verleiden : schrijftips voor uw mailings, presentaties en andere wervende teksten
Author:
ISBN: 9789401410632 Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe stopt u kracht in uw wervende teksten ?Hoe zorgt u voor positieve aandacht ?Hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt ?In Met woorden verleiden geeft Mark Van Bogaert u een hoogst persoonlijke inkijk in de interne keuken van de copywriter.Ontdek de direct bruikbare schrijftips in zijn typisch zwierige en humoristische stijl. Schrijftips die u extra aandacht en extra respons garanderen. De verrassende tests in het boek bewijzen dat de tips werken voor mailings, advertenties,onlineteksten. Maar de dialoogmethode versterkt ook andere soorten teksten: van persbericht over PowerPointpresentatie tot zelfs het verslag van uw vergadering of uw bedrijfsblad.Bron : http://www.lannoocampus.be


Book
Communicatie in positie in 3 stappen
Author:
ISBN: 9789024408382 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Communicatie in positie in 3 stappen biedt Betteke van Ruler een methode om in drie stappen te komen tot een goede vormgeving van de communicatiefunctie in of voor een organisatie.Hiervoor heeft ze het Communicatiehuis bedacht. Deze methode loodst je via concrete vragen systematisch langs alle onderwerpen die essentieel zijn om tot een stevige positionering van communicatie en de communicatieprofessionals te komen. Achtergrondkennis, literatuur en perspectieven zijn de fundering van het Communicatiehuis en helpen je om zelf de antwoorden te vinden. Met Communicatie in positie in 3 stappen word je de architect van je zelfgemaakte communicatiehuis, zodat het naadloos past bij jou, jouw organisatie en/of klant. Dit boek is bedoeld voor communicatieprofessionals die willen bouwen aan hun rol en hiermee aan de slag willen in hun organisatie of bij hun klanten. Het is tevens een prachtig studieboek voor studenten die zich moeten verdiepen in de functie van communicatie in organisaties en de manieren waarop communicatie kan worden georganiseerd. Ideaal als voorbereiding op de stage of als stap op weg naar een succesvolle carrière in het communicatievak. Bron : http://www.bol.com


Book
Praten met reuzen : hoe je met leiders werkt en communiceert
Author:
ISBN: 9789077442623 Year: 2009 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Vlaamse communicatieadviseur geeft adviezen voor een vlotte communicatie met 'reuzen' (CEO's van grote bedrijven, ondernemers, politici, enz...) in hun taal, met hun accenten en met de juiste focus. Hij baseert zich daarbij op zijn ervaring als medewerker van een aantal leidersfiguren, waaronder topmanagers en verschillende eerste ministers.


Book
Met woorden verleiden : schrijftips voor uw mailings, presentaties en andere wervende teksten
Author:
ISBN: 9789020989526 Year: 2010 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe stopt u de kracht van een persoonlijke dialoog in uw wervende teksten? Hoe zorgt u voor positieve aandacht? Hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt? In deze openhartige handleiding krijgt u schrijftips die goed zijn voor extra aandacht en extra respons. Responscijfers in split run tests bewijzen dat de tips werken voor uw brieven en e-mails, voor wervende enveloppen en antwoorddocumenten, voor sterke advertenties. Maar de dialoogmethode versterkt ook andere tekstsoorten: van uw persbericht over uw PowerPointpresentatie tot zelfs uw vergaderverslag. Responscopywriter Mark Van Bogaert laat u strikt persoonlijk meekijken in zijn testresultaten. En tussendoor ook naar de 'mailigheid' die hij in zijn eigen brievenbus en mailbox vond. Zelf kijkt hij hardop naar die cases. Ze zijn gebaseerd op zijn vaak satirische besprekingen in verschillende communicatievakbladen.

Keywords

Handelscorrespondentie --- Schrijven. --- Schriftelijke communicatie --- Nederlands. --- Nederlandse taal. --- Applied marketing --- presenteren --- commercials [oral or performed works] --- direct mail --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- zakentaal --- reclame --- idiomen --- Mass communications --- Stilistics --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren --- 803.93 -06 --- 659.2 --- C4 --- handleiding --- taalgebruik --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Reclame --- 499.5 --- 808.1 --- 844.5 --- Schrijfadviezen --- advertenties --- communicatie --- e-marketing --- mailing --- marketing --- schrijven --- E110043.jpg --- Verkopen per post --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- Information work. Advisory and consultancy services --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Media en communicatie --- schriftelijke communicatie, notuleren --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Correspondentie --- departement Algemeen 10 --- presentaties --- e-mail --- Media 316.774 --- Zakelijke communicatie --- Nederlands --- Schrijven --- Marketing --- Financiewezen --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Tekst --- zakelijke communicatie --- communication [function] --- creatief schrijven


Book
Handbook on Legal Methodology: From Objective to Method
Author:
ISBN: 9781780686738 1780686730 1839702389 9781839702389 Year: 2018 Publisher: Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Legal scholarship is one of the oldest academic disciplines, and the study of law has been passed on from generation to generation as an implicit ?savoir faire?. It was presumed that all legal scholars understood the methodology of legal research, making its explicit clarification and justification unnecessary. Over the last decade, the lack of an explicit methodological tradition has become problematic due to the growing interdisciplinary collaboration at universities and the increased importance of external funding, often granted by mixed experts panels. It is therefore time for legal scholarship to make its implicit methodology explicit.This handbook ? created on the basis of a PhD project defended at KU Leuven Law Faculty in 2016 ? carefully describes the methodology of traditional legal research in four sections:- First, the different types of research objectives that legal scholars can pursue are clarified.- Secondly, as each type of research objective calls for its own methodology, their methodological features are discussed individually.- Thirdly, after looking into each research objective separately, three overall methodological features applicable to all are addressed.- Fourthly, the theory of the previous parts is transformed into a practical methodological guide. This guide serves as a useful instrument for legal scholars who aim to design or reflect on research projects.During her years at KU Leuven, Lina Kestemont specialized in legal methodology, first as a researching and teaching fellow at the Law Faculty and afterwards as a postdoc research coordinator at the Canon Law Faculty. In 2016, Lina successfully defended her PhD ?Towards a ?legal? methodology. An explicit methodological framework for academic legal research in social security law?. In 2017, her PhD thesis was awarded the Walter Leën Prize, offered every three years.bron: www.larcier-intersentia.comwebshop: https://www.larcier-intersentia.com/nl/handbook-legal-methodology-9781780686738.html


Book
Communiceren kun je leren : basisvaardigheden voor communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789058715685 Year: 2012 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uw collega negeert u al de hele dag, u hebt zeker iets verkeerd gedaan. Een voetganger steekt over zonder uit te kijken en u slingert van schrik een reeks scheldwoorden uit het open autoraampje. Het avondeten thuis is al koud, terwijl u toch duidelijk had gezegd dat u een uur later zou zijn... Allemaal misverstanden die terug te voeren zijn op één en hetzelfde: communicatie.Maar goed communiceren valt te leren! In 'Communiceren kun je leren' staan alle basisvaardigheden beschreven. U leert hoe u een gesprek ontspannen op gang brengt, 'tussen de regels' door luistert, hoe u iets ingewikkelds op een eenvoudige manier zegt. Ook krijgt u onder de knie hoe u zich in discussies en bij meningsverschillen het beste opstelt, en hoe u in een groter gezelschap vaardig uw verhaal doet.'Communiceren kun je leren' is een heel praktisch boek met checklists, 'talktools' en zelftests bij elk communicatiethema. Geschreven in een vlotte stijl, met veel diepgang en toch toegankelijk. Voor iedereen die communiceert... en dat zijn wij dus allemaal!Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Dames moet je kussen en moppen vertellen mag niet : zakelijke etiquette versus zakelijke omgangsvormen in Vlaanderen
Authors: ---
ISBN: 9789087640897 Year: 2011 Publisher: Gent Story Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beïnvloeden zakelijke omgangsvormen uw professioneel succes ? Maken of kraken ze een deal ? Wat ligt gevoelig en wat niet ? En ligt ondernemend Vlaanderen hier überhaupt wakker van ? Het was de bedrijfswereld die deze vragen stelde. Het was ook de bedrijfswereld die hierop veel antwoorden gaf. Ann Beckers en Dominique Merckx, twee dynamische zakenvrouwen, brachten de basisregels van het zakelijk verkeer en de mening van ondernemend Vlaanderen hierover in kaart. Ze bundelden hun bevindingen in een vlot naslagwerk, doorspekt met interessante wetenswaardigheden, visies, meningen, anekdotes en tips. Heel wat gezaghebbende ondernemers verleenden hun medewerking en kwamen aan het woord. De belangrijkste aspecten van het zakenleven komen in het boek aan bod: zakelijke afspraken, (online) vergaderen, professioneel telefoneren, efficiënt mailen, productief netwerken, sociale media, intermenselijke communicatie (verbaal en non-verbaal),... Succesvol zakendoen is en blijft mensenwerk en heeft veel te maken met vertrouwen en respect. Uw omgangsvormen zijn ongetwijfeld een ideaal instrument om u te onderscheiden van uw concurrenten. De uitdaging is om dit instrument goed te leren bespelen! Niet iedereen beschikt immers over het aangeboren talent om een muzikaal genie te worden, maar met de juiste noten komt u al een heel eind op weg. Met dit boek beschikt u alvast over een partituur. Bron : http://www.boekenbank.be

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by